Τρίτη 9 Απριλίου 2019

Φύλλα εργασίας για την ποίηση - ρεύματα και ποιητές



Φύλλο εργασίας 1.
Ομάδα Α΄: Μελετητές της παραδοσιακής ποίησης και του Ρομαντισμού
Ημερομηνία:
Τάξη:
Ονοματεπώνυμα μαθητών: 1)......................................................................2).............................................................3).....................................................................4)…………………………………………………………………...
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Ποιητικά κείμενα:
ü  Της νύφης που κακοπάθησε
ü  Ιω. Βηλαράς, Σαν πεταλούδα στη φωτιά
ü  Ανδρ. Κάλβος, Τα ηφαίστεια
ü  Δ. Σολωμός, Ελεύθεροι Πολιορκημένοι (Σχεδίασμα Α΄, Β΄, Γ΄)

·         Να καταγράψετε τα βασικά χαρακτηριστικά της παραδοσιακής ποίησης και του Ρομαντισμού. Αξιοποιήστε  τις γνώσεις σας από τις σχετικές εισαγωγές του σχολικού ανθολογίου, το Λεξικό λογοτεχνικών όρων και τους ηλεκτρονικούς συνδέσμους:  http://www.potheg.gr/Periods.aspx?lan=1,http://www.greek-language.gr/greekLang/literature/anthologies/new/page_001.html 
       Εντοπίστε στα ποιήματα που σας δίνονται για μελέτη (ΚΝΛ, Α΄Λυκείου), τα χαρακτηριστικά που τα κατατάσσουν στα αντίστοιχα λογοτεχνικά ρεύματα και καταγράψτε αυτά σε πίνακα. Αξιοποιήστε τους συνδέσμους: http://www.potheg.gr/Writers.aspx?lan=1, http://www.greek-language.gr/greekLang/literature/anthologies/new/page_001.html  

Φύλλο εργασίας 2.
Ομάδα Β΄: Μελετητές του Παρνασσισμού
Ημερομηνία:
Τάξη:
Ονοματεπώνυμα μαθητών:
1..................................................................2.................................................................
3..................................................................4……………………………………………………………..
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
ü  Κ. Παλαμάς, Πατρίδες! αέρας, γη...
ü  Ιω. Γρυπάρης, Εστιάδες
ü  Άγγ. Σικελιανός, Δείπνος.

       Να καταγράψετε τα βασικά χαρακτηριστικά του Παρνασσισμού. Αξιοποιήστε το σχολικό ανθολόγιο, το Λεξικό λογοτεχνικών όρων και τους ηλεκτρονικούς συνδέσμους: http://www.potheg.gr/Treasure.aspx?lan=1
·         Εντοπίστε στα ποιήματα που σας δίνονται (ΚΝΛ, Α΄Λυκείου) τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ρεύματος, τα θεματικά μοτίβα και τις αντιλήψεις που εκφράζονται για τον άνθρωπο και τη ζωή. Αξιοποιήστε τους ακόλουθους συνδέσμους: http://www.potheg.gr/Writers.aspx?lan=1

Φύλλο εργασίας 3.
Ομάδα Γ΄: Μελετητές της μετάβασης προς το μοντερνισμό…
Ημερομηνία:
Τάξη:
Ονοματεπώνυμα μαθητών:
1....................................................................2.................................................................
3...................................................................4………………………………………………………………
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
·         Καβάφης, Βάρναλης : σημαντικοί ποιητές οι οποίοι συνετέλεσαν στη μετάβαση της ποίησης από την παράδοση στο μοντερνισμό. Αναζητήστε ποιήματα και χαρακτηριστικά στοιχεία της ποιητικής τους γραφής. Αξιοποιήστε τους ηλεκτρονικούς συνδέσμους: http://www.kavafis.gr/, http://www.potheg.gr/WriterDetails.aspx?id=7711180&lan=1, http://www.potheg.gr/WriterDetails.aspx?id=7711123&lan=1, http://alex.eled.duth.gr/EThM/poets/Varnalis.htm

Επιλέξτε για την εργασία σας τουλάχιστον τρία από τα ακόλουθα προτεινόμενα ποιήματα (ΚΝΛ, Α΄Λυκείου):
ü  Κ.Π. Καβάφης, Περιμένοντας τους βαρβάρους, Ιθάκη, Η σατραπεία, Απολείπειν ο θεός Αντώνιον,  Αλεξανδρινοί βασιλείς, Ηγεμών εκ Δυτικής Λιβύης, Νέοι της Σιδώνος 400 μ.Χ.
ü  Κ. Βάρναλης, Οι μοιραίοι, Οι πόνοι της Παναγιάς

       Ποιες αντιλήψεις για τη ζωή και τον άνθρωπο παρουσιάζονται στα ποιήματα που μελετάτε;


Φύλλο εργασίας 4.
Ομάδα Δ΄: Μελετητές του Συμβολισμού
Ημερομηνία:
Τάξη:
Ονοματεπώνυμα μαθητών:
1.......................................................................2...............................................................
3......................................................................4…………………………………………………………….
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
·         Να καταγράψετε τα βασικά χαρακτηριστικά του Συμβολισμού και να αναζητήσετε ποιήματα αντιπροσωπευτικά, αξιοποιώντας τους συνδέσμους: http://www.potheg.gr/Treasure.aspx?lan=1, http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8D%CE%BB%CE%B7:%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1, http://www.komvos.edu.gr/diaglossiki/REVMATA/Symbolismos/Symbolismos.htm . Επιπλέον επισκεφθείτε τους συνδέσμους: http://www.nationalgallery.gr/site/content.php, http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8D%CE%BB%CE%B7:%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1, αναζητήστε   και παρουσιάστε εικαστικά έργα καλλιτεχνών οι οποίοι επηρεάστηκαν από το κίνημα του Συμβολισμού.
       Επισκεφθείτε τους παρακάτω συνδέσμους και αναζητήστε στοιχεία για τη ζωή και την ποιητική δημιουργία ενός κατεξοχήν εκπροσώπου του ποιητικού συμβολισμού, του Καρυωτάκη. http://www.papaki.panteion.gr/teuxos2/_private/kariotakis/karyoindex.htm,  http://www.potheg.gr/WriterDetails.aspx?id=7711195&lan=1
       «Είμαστε κάτι», Καρυωτάκης: ποιες αντιλήψεις για τη ζωή και τον άνθρωπο εκφράζει ο ποιητής. Αναζητήστε εικόνες στο ποίημα και μελετήστε το συμβολισμό που νομίζετε ότι έχουν. (http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSB106/528/3495,14122/)
       Μελετήστε το ποίημα «Φθινόπωρο» της Μελισσάνθης και στοιχεία για τη ζωή και την ποίησή της  από τους παρακάτω συνδέσμους : https://pteroen.wordpress.com/category/μελισσανθη  και http://annagelopoulou.blogspot.gr/2016/10/blog-post_97.html
στη συνέχεια εντοπίστε σύμβολα και χαρακτηριστικά του νεοσυμβολισμού και της ατμόσφαιρας που υπηρετούν το γενικότερο κλίμα της ποίησης της Μελισσάνθης. Αξιοποιήστε και τους προτεινόμενους ιστότοπους από τον δεύτερο σύνδεσμο.


Φύλλο εργασίας 5.
Ομάδα Ε΄: Μελετητές του Υπερρεαλισμού
Ημερομηνία:
Τάξη:
Ονοματεπώνυμα μαθητών:
1......................................................................2................................................................
3.....................................................................4……………………………………………………………..
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
·         Επισκεφθείτε τους παρακάτω συνδέσμους, αναζητήστε και καταγράψτε τα βασικά χαρακτηριστικά της μοντέρνας ποίησης και ειδικότερα της υπερρεαλιστικής γραφής, αλλά και παρουσιάστε εικαστικά έργα καλλιτεχνών οι οποίοι επηρεάστηκαν από το κίνημα του Υπερρεαλισμού. Υπάρχουν κοινά στοιχεία ανάμεσα στη λογοτεχνική γραφή και την εικαστική δημιουργία; http://www.potheg.gr/Treasure.aspx?lan=1,  

            http://www.nationalgallery.gr/
·         Σεφέρης, Ελύτης, Σαχτούρης : αναζητήστε ποιήματά τους και εντοπίστε χαρακτηριστικά μοντέρνας ποίησης και υπερρεαλισμού. Προτείνονται τα ακόλουθα (επιλέξτε τουλάχιστον τρία συνολικά):
ü  Γ. Σεφέρης, Πάνω σ’ έναν ξένο στίχο, Ελένη, Επί ασπαλάθων (ΚΝΛ, Β΄Λυκείου)
ü  Οδ. Ελύτης, Η τρελή ροδιά, Στα χτήματα βαδίσαμε όλη μέρα …(ΚΝΛ, Β΄Λυκείου)
ü  Μ. Σαχτούρης, Η Αποκριά , Ο στρατιώτης ποιητής (ΚΝΛ, Γ΄Λυκείου)  Αξιοποιήστε τους ακόλουθους συνδέσμους: http://dschool.edu.gr/ , http://www.potheg.gr/Writers.aspx?lan=1


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου