Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

ΕΡΓΑΣΙΑ - ΕΦΗΒΕΙΑ

Διαβάστε τα κείμενα του σχολικού βιβλίου για την εφηβεία "Τι είναι εφηβεία" ; και "Μαρτυρίες εφήβων" στη συνέχεια ανοίξτε το φύλλο εργασίας 1 "Εφηβεία" και απαντήστε στις ερωτήσεις κατανόησης με βάση τα κείμενα (όχι γραπτά) , στις γλωσσικές ασκήσεις σύντομα γραπτά και γραπτά στην ερώτηση 1 από τις ερωτήσεις για το είδος του κειμένου. Επιλέξτε και απαντήστε γραπτά σε μία ερώτηση από τις ερωτήσεις παραγωγής κειμένου. Ετοιμάστε προφορικά τις επόμενες ασκήσεις και γράψτε τα συνώνυμα της τελευταίας άσκησης. Απαντήστε σε ένα καινούριο αρχείο και στείλτε το στο  mail μου ,  θα διορθώσω την κάθε εργασία ξεχωριστά. Μπορείτε να στείλετε και ερωτήσεις ή απορίες εάν έχετε.

link για το σχολικό βιβλίο : http://ebooks.edu.gr/


ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Ποια είναι τα  χαρακτηριστικά της εφηβείας;

ΚΕΙΜΕΝΑ (από το σχολικό βιβλίο): Α) ΣΕΛ 123-125 (Θέματα για συζήτηση και έκφραση/έκθεση σχετικά με την εφηβεία- Τι είναι η εφηβεία; ) Β) σελίδα 127 του σχολικού βιβλίου (μαρτυρίες
εφήβων)

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ 1 Στο Α κείμενο η εφηβεία παρομοιάζεται με γέννηση και ο έφηβος με αστακό. Γιατί; 2 Ποιος παρομοιάζεται με μουγγρί και γιατί; 3 Ποιος ο ρόλος των γονιών και ποιος της παρέας για τον έφηβο, σύμφωνα με το Α κείμενο; 4 Πώς βλέπουν τον εαυτό τους και πώς τους ενήλικες οι έφηβοι του Β κειμένου;

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ 1 Να βρείτε στο Α κείμενο από μία παράγραφο που αναπτύσσεται: α) με ορισμό, β) με αιτιολόγηση, γ)με παράδειγμα και δ) με αναλογία. 2 Ποια η σημασία της λέξης «βγαίνω» σύμφωνα με το Α κείμενο και ποιες άλλες μεταφορικές σημασίες της λέξης μπορείτε να βρείτε; 3 Ποιο ρηματικό πρόσωπο κυριαρχεί στο κείμενο Α και γιατί; 4. Να βρείτε στο κείμενο Β στοιχεία προφορικού λόγου (σελ.98-99 βιβλίου)

 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ 1 Ποια η στάση του συγγραφέα του Α κειμένου απέναντι στους εφήβους; 2 Σας φαίνεται ειλικρινής; 3. Νομίζετε ότι γνωρίζει καλά τα θέματα της εφηβείας; 4 Ποια η γνώμη σας για τον καθένα από τους εφήβους του Β κειμένου; Ποιος σας φαίνεται πιο κοντινός και γιατί;

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ 1 Το Α κείμενο είναι απόσπασμα από ένα βιβλίο ψυχολογίας. Είναι ένα επιστημονικό βιβλίο κατά τη γνώμη σας ή απευθύνεται στο ευρύ κοινό; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας. 2. Ποια στοιχεία του Β κειμένου μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για συνέντευξη;

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ 
1. Να βρείτε κι εσείς μια παρομοίωση για την εφηβεία, όπως στο κείμενο Α και να την αναπτύξετε με αναλογία
2. Το παρακάτω σημείωμα είναι μια παρουσίαση του βιβλίου από το οποίο είναι ανθολογημένο το κείμενο Α Περιγραφή Το βιβλίο αυτό δίνει ιδέες που σαν βγάζουν από δύσκολες καταστάσεις, μιλά για πράγματα της καθημερινής ζωής που πολύ συχνά αποσιωπούνται ή έχουν δυσάρεστες συνέπειες: για τη φιλία, την αγάπη, τη σεξουαλικότητα, για τη βία, τα ναρκωτικά, την ντροπή, για τους γονείς και τους ενήλικους. Επισημαίνει τις παγίδες και δίνει δυνάμεις που βοηθούν να κάνετε επιλογές, να αναλάβετε κινδύνους που οδηγούν στην υπευθυνότητα και την αυτονομία. Επίσης βοηθά τους γονείς ν' αποκοπούν από τα παιδιά τους με λιγότερο πόνο και περισσότερο σεβασμό. Νομίζετε ότι καταφέρνει να προκαλέσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη;
3. Νομίζετε ότι το σχολείο είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εφηβικής ηλικίας; Τι προτάσεις θα διατυπώνατε προς αυτή την κατεύθυνση, για να συμπεριληφθούν σε ένα Νόμο Πλαίσιο για το Νέο Λύκειο ;
4. Αν μπορούσατε να συμβουλεύσετε τους γονείς εφήβων που αντιμετωπίζουν προβλήματα στις σχέσεις τους με τα παιδιά τους, τι θα τους λέγατε; (Προσχεδιασμένη ομιλία σε σχολή γονέων)


- (Κείμενο Β) Στο βιβλίο σας παρατίθενται έξι αποσπάσματα από συνεντεύξεις-μαρτυρίες εφήβων. Να διαβάσετε προσεκτικά τις μαρτυρίες και να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα

Ερώτηση 1η : α) Ποιο θέμα ή ζήτημα φαίνεται ότι απασχολεί τον έφηβο του κάθε αποσπάσματος ; β) Να διατυπώσετε το ερώτημα της συνέντευξης, που θεωρείτε ότι έχει απαντήσει ο έφηβος σε κάθε αποσπάσματος.
Ερώτηση 2η: α) Να καταγράψετε φράσεις από κάθε κείμενο-απόσπασμα που να δείχνουν τη συναισθηματική φόρτιση των εφήβων για το ζήτημα που τους απασχολεί (μία φράση από κάθε κείμενο). β) Τα κείμενα που σας έχουν δοθεί είναι καταγεγραμμένος προφορικός λόγος, γιατί είναι αποσπάσματα από συνεντεύξεις. Να εντοπίσετε χαρακτηριστικά προφορικού λόγου και δείκτες παραγλωσσικών και εξωγλωσσικών γνωρισμάτων της ομιλίας στα κείμενα.
Ερώτηση 3η: Να συμπληρώσετε στον παρακάτω πίνακα το όνομα του/της εφήβου που ταιριάζει σύμφωνα με τα αποσπάσματα. Μία από τις προτάσεις δεν αντιστοιχεί σε κανένα από τα αποσπάσματα.
❀Αρνούμαι να δεχτώ τον κόσμο που έφτιαξαν οι μεγάλοι.
❀Νοσταλγώ την παιδική μου ηλικία. Θα ήθελα να ξαναγίνω παιδί.
❀Δεν μου αρέσει η εικόνα του εαυτού μου στον καθρέπτη. Θα ήθελα να ανοίξει η γη να με καταπιεί!
❀Η πορεία προς την ωριμότητα είναι δύσκολη.
❀Δεν αντέχω την αδιαφορία των γονιών μου.
❀Η εφηβεία είναι μία ανέμελη ηλικία, γιατί δεν έχω καμιά ευθύνη όπως οι μεγάλοι.
❀Υπάρχουν ενήλικοι που ακόμα δεν έχουν ωριμάσει.
- Να δώσετε συνώνυμα των λέξεων του κειμένου :
Μεγαλώνουμε :
Μπλοκάρονται :
Ευθύνη : στιλ:
Άγχος :
Ξεσπούν :
Απόμακροι :
Κρίση :
Ανώριμοι :
Σχέσεις :
Σημείωση : οι σελίδες του βιβλίου είναι λίγο διαφορετικές στη δικιά σας  έκδοση , ψάξτε την παραπομπή στο βιβλίο με τον τίτλο και το περιεχόμενο,
μάλλον τα κείμενα βρίσκονται τρεις – τέσσερις σελίδες πιο πίσω από τις σελίδες που δίνω παραπάνω. Το ίδιο ισχύει και για τις παραπομπές στο βιβλίο στα επόμενα φύλλα εργασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου